Fibrillendonk: drie jaar renovatie, nul respect voor bewoners.

In 2021 begon Woonpunt met verbouwen. Nu, in 2025? De ellende is alleen maar groter geworden.
🚿 Geen warm water soms dagenlang.
🔥 Verwarming via firma Ista, maar bewoners krijgen geen inzage in hun verbruik.
🛗 Liften die het structureel laten afweten terwijl velen afhankelijk zijn van mobiliteit.
🚪 Elektrische deuren die niet werken of juist wijd open blijven staan. Onveilig, onpraktisch en onacceptabel.
📢 De klachtenstapel groeit. Maar Woonpunt? Die zwijgt en schuift.
👉 MAASTRICHT van NU zegt: Tot hier en niet verder!
🔧 Structurele oplossingen, nú.
📊 Volledige transparantie over kosten en verbruik.
🔒 Basisvoorzieningen op orde geen vage beloftes meer.
✊ Bewoners verdienen duidelijkheid, comfort en respect. Wij luisteren ook als anderen wegkijken.
🟠 En ja, ook op zondag zijn onze raadsleden op pad. Aanwezig. Bereikbaar. Want problemen kennen geen kantoortijden en wij ook niet.
De Nieuwe Ster Maastricht: Al jaren vaak dagen geen warm water bij flat Woonpunt.
Bewoners van het appartementencomplex aan de Fibrillendonk, waar voornamelijk ouderen wonen en mensen met een wmo-indicatie, zijn het beu. Sinds de grootschalige renovatie van 2021/2022 zijn er diverse klachten. Een zevental bewoners, die De Nieuwe Ster maandagmiddag sprak, komen met tal van voorbeelden, maar het meest in het oogspringend is wel het feit dat de bewoners, met enige regelmaat, geen warm water hebben en dat vaak dagen lang.